De què parlo quan parlo de POKÉMON

Sagunt-gamin-labDavid ens convida un dimarts a la tarda al Bar del Centre Cívic a parlar sobre un joc que, fins i tot ara que ja ha passat el seu boom, dóna molt que parlar. Ens comenta que Pokémon Go és un joc, però darrere d'aquest hi ha moltes característiques tècniques que hauríem de reflexionar:

Però abans de res, Què és Pokémon Go? per això hem recollit la definició de dóna Wikipedia:

"Pokémon GO és un videojoc de realitat virtual basat en la localització desenvolupat per Niantic, Inc. per a dispositius iOS i Android. És videojoc gratuït (poder jugar lliurament), conté microtransacciones, però la seva descàrrega i gaudi són completament gratis. El joc consisteix bàsicament en buscar, capturar i lluitar amb els personatges de la saga Pokémon amagats en ubicacions del món real i mundial, la qual cosa implica desplaçar-se físicament pels carrers de la ciutat per progressar. L'aplicació comporta un element d'interacció social, ja que promou reunions físiques dels usuaris en diferents ubicacions de les seves poblacions. "

a partir d'aquesta definició David ens pregunta a la resta de tertulians: Quines són les claus de l'èxit de Pokémon Go?

Carlos parla de la nostàlgia d'una marca consolidada com és la de Pokémon, ja que principal públic jugador els trobem en persones menors de 35 anys.

Altres pensen que hi ha hagut un abans i un després de les tecnologies aplicades en els jocs: la geolocalització, la realitat augmentada…

ia més ha aconseguit canviar d'hàbits dels jugadors traient-los al carrer a caminar perquè els ous del joc, un bé virtual poguessin eclosionar.

En aquest moment és quan alguns dels participantesplantea que no era un fet tan nou, ja que es donava aquests elements en altres jocs creats anteriorment com Ingress, joc creat també per Niantic,ingress_logo_vector-SVG

ingrés és un joc de ciència ficció en el qual els usuaris han de visitar llocs emblemàtics per a adquirir armes i tot el necessari per guanyar punts, conquerir territoris i combatre contra altres bàndols.

Us deixem aquest vídeo per saber una mica més:

Carlos afegeix: “Ingress utilitza el mateix codi en la creació del videojoc que en Pokémon Go. El mateix Google va invertir recursos perquè els mateixos usuaris creessin rutes turístiques a través de missions. És estratègia militar. Els mapes eren reals. Sense aquest videojoc Pokémon Go no hagués pogut realitzar-se. Ha recollit les seves dades. Tant dels programadors com dels usuaris.”

entrada _-_-_ -_ it_s_time_to_move youtube

http://www.droid-life.com/

Fins i tot hi havia una possibilitat de crear Pokémon Parades, creant portals a través Ingress. Ara ja no.

Un altre factor d'èxit, remarca David Frias, és la interacció que genera amb altres usuaris al carrer. Ha generat espais de conversa entre pares i fills. Posaven l'exemple de nens autistes s'havien començat a comunicar amb altres nens gràcies a aquesta aplicació: veure aquí article.

Com podrien aprofitar-alguns negocis locals aquest joc?

Pokémon-go-portada-starter-645x336

www.ellectorrd.com

Les Pokémon Parades i els Gimnasos poden servir a negocis a atreure clientela. En Mcdonalds estan patrocinant i incorporant Gimnasos i Pokémon Parades en tots els seus centres perquè els jugadors visitin els seus restaurants. veure aquí article.

Si un negoci té una Pokémon Aturada prop, Per què no comprar encens? Bé virtual que serveix per atreure Pokemons prop d'aquest espai. Això pot servir a comerços i restaurants com a element tractor de jugadors que necessiten estar a les seves instal·lacions per jugar.

¿Pokémon Go és un joc de Realitat Augmentada? Quin és el cor del joc? Pregunta David Frias

És un joc de geolocalització més que de realitat augmentada, però crida més l'atenció en termes marketinianos el concepte de Realitat Augmentada.- pensen diversos dels nostres assistents. La realitat augmentada és una tecnologia dels anys 90 o abans. Que ha tornat a ressorgir de nou ara.

Us deixem aquest vídeo que parla de les aplicacions que s'han fet en Realitat Augmentada abans de Pokémon Go

Hem de reconèixer que aquest joc ha de resoldre alguns handicaps com és la despesa de bateria i dades. afegeix Aitor.

David Domínguez ens comenta que això canviarà en un futur. El Premi Nobel de Física 2016 ha estat concedit a David J. Thouless, , F. Duncan Haldane M. i J. Michael Kosterlitz, pels seus estudis sobre la matèria en el món quàntic. El material de les bateries canviarà i aquests problemes que tenim ara seran resolts.

Com es monetiza Pokémon Go? pregunta Facundo

David Frias aclareix que els ingressos de Pokémon Go, són model freemium -app gratuïta, però amb compres integrades- pel que provenen majoritàriament de la compra de béns virtuals i de patrocinis

Per què creieu que a Google li interessa aquest tipus de jocs?

Segons David Frias Google amb aquest joc busca més les dades que es generen dels jugadors que el mateix retorn econòmic de l'aplicació. Gràcies a aquestes dades Google vaig poder corregir els seus mapes, pot crear rutes, poden ser venuts a altres empreses i millorar els seus propis productes ...

Aitor parla per exemple com a Google Places pots saber el grau d'ocupació d'una pastisseria, temps d'usuari en aquesta pastisseria, com arribar al teu cada sabent el trànsit existent en cada ruta.

googleplaces

Aquestes dades segons David Domínguez et donen una sèrie d'informació que els negocis locals els podrien arribar a utilitzar perquè aquesta pastisseria pogués pujar els preus, treure més producte de pastisseria, saber quan necessiten més persones per atendre la clientela.

David Frías remarca que hi ha empreses que han emprès creant dades, al principi pot passar que en un primer moment sembli que no té sentit, però que en un futur pot ajudar a resoldre algun problema creuant amb altres dades. Amb que aquesta empresa vengui una tipologia de dades ja els surt rendible. Moltes grans empreses han comprat start ups perquè els han interessat les dades que generaven. Fins i tot potser els han creuat amb dades obertes

Què està passant ara mateix amb Pokémon Go?

El joc des que va començar ha estat tot un èxit, això no ho pot debatre ningú. Però ara mateix observem un descens d'activitat. Per resoldre aquest tema el joc ha de tenir les seves pròpies estratègies per reactivar-: sigui traient pokemons llegendaris, opció multijugador ...

equip

Segons Carlos això passa en tots els videojocs menys en els jocs de Esports. Els videojocs d'esports electrònics no evolucionen però tenen una gran jugabilitat. Sempre és el mateix contingut. Però poden passar anys que els jocs segueixen estant actius i amb la mateixa o més popularitat.

Laura afegeix que si Pokémon Go ara mateix està baixant el seu nivell d'usuaris és perquè alguna cosa falla en el disseny del joc, sinó això no tindria perquè passar. I menys en tan curt temps.

Creieu que els videojocs del futur seran en dispositiu mòbil?

David Frias diu que depèn del tipus de joc i l'experiència que volem generar. El dispositiu mòbil, la seva fortalesa per al desenvolupador de videojocs és la recollida de dades mentre els jugadors juguen. És una forma d'obtenir beneficis econòmics, com ja hem vist amb l'exemple de Google. Hi ha empreses que venen aquestes dades i és totalment legal, nosaltres abans de jugar acceptem una sèrie de condicions.

David Domínguez creu que el futur ve en treballar l'ús de jocs amb fins d'aprenentatge, canvi de comportament de la societat ...

I observem la tendència que les persones són les que a poc a poc tenen menys processos de controlar, donant pes a la tecnologia.

Quin seria el vostre joc ideal de futur?

Aquí enumerem algunes de les propostes realitzades amb realitat augmentada:

  • L'eliminació dels dispositius amb el que ara interactuem, per exemple mòbil, comandaments ... substituint-la per la pròpia veu, la mirada, moviment de les mans, el cap ... Això ja s'està fent amb sensors a la roba. Però ningú ho ha tret al mercat amb un bon model de negoci.
  • L'experiència d'usuari comprant els productes en un comerç, per exemple gamificando.
  • Simulacions d'operacions en medicina com a metodologia d'aprenentatge.
  • L'evolució i incorporació en el teu món real un món virtual.
  • Aquell joc que depenent de les teves accions del dia a dia el joc s'adapta a tu, als teus gustos, als teus accions, El participant interactua amb el joc en funció del que aquest fent.
  • Un joc que et valorés com tu et comportes en la vida i que aquest et proposés accions per millorar contínuament la teva vida.
  • L'evolució de les Google Glass en les seves múltiples aplicacions

Moltes de les aplicacions plantejades ja es poden dur a terme i de fet hi ha entitats que les volen posar en marxa però no s'han tret al mercat. Ja que per a això cal tenir clar quin és el model de negoci i uns preus raonables que el seu públic objectiu pugui comprar-los. Un exemple d'això el tenim en les ulleres de realitat augmentada de Google. El seu problema no va ser el producte ni la seva aplicació sinó que segons alguns dels tertulians van ser el preu i les seves restriccions de compra.

saguntics-2

Serà aquest tipus de vida la que ens imaginem?

 

Articles Relacionats:

publicat a emprenedors, trobades, Sagunt Intel·ligent i Creatiu i etiquetatge , , .

deixa una resposta

no es publicarà la seva adreça de correu electrònic. Els camps necessaris estan marcats *